Stalno govorimo o inflaciji u vijestima. To je posljedica rasta cijena plina, rata u Ukrajini i pandemije koja i dalje utječe na lanac opskrbe.
Čini se da je jedan sektor aktivnosti pošteđen ovog povećanja cijena: CBD, čija cijena i dalje pada.
Iako su troškovi materijala potrebnih za uzgoj konoplje dramatično porasli, oštra konkurencija omogućuje potrošaču da svakodnevno ima koristi od nižih cijena.
Na samom početku pandemije bilo je više potražnje nego ponude i nije bilo dovoljno CBD-a da zadovolji apetite potrošača. Danas je istina upravo suprotno, jer ponuda sada daleko premašuje potražnju.
Previše CBD-a na tržištu
Konkurencija između CBD trgovina nikada nije bila teža. Razlog: obilje CBD-a na tržištu.
Svaki posao koji želi povećati cijenu svog CBD-a danas osuđen je na sigurnu smrt. Potrošači CBD-a danas su u jakoj poziciji jer imaju puno mogućnosti, a podizanje cijena opasna je igra. To je razlog zašto cijena CBD-a stalno pada.
Proizvođači osjećaju pritisak
Kako cijena materijala konoplje raste, tako raste i zarada poljoprivrednika od njihovih usjeva. Opet, obilje CBD-a na tržištu stvara snažnu konkurenciju između proizvođača, koji su prisiljeni sniziti svoje cijene, dok preuzimaju dodatna opterećenja.
Rat u Ukrajini također utječe na CBD industriju, jer Ukrajina i Rusija izvoze 28% svjetskih gnojiva (onih koja sadrže dušik, fosfor i kalij). Trgovinski poremećaji i gospodarske sankcije povezane s ratom drastično su smanjili taj izvoz, a cijene gnojiva su se udvostručile.
Što će se dogoditi s CBD tržištem?
Iako se čini da se maloprodajne cijene u CBD trgovinama stabiliziraju oko 6-7 eura po gramu, kupovna moć potrošača se smanjuje, jer više njihovog proračuna pojedu benzin, hrana i druga roba čiji se trošak povećao zbog inflacije.
Osim ako proizvođači kolektivno ne uspiju podići svoje cijene, neki riskiraju da ih drugi koji si još uvijek mogu priuštiti prodaju na veliko, po niskim cijenama, ne izbace iz poslovanja.